جمعه, 10 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۲/۲۱ 
  • تعداد بازدید : 312
  • کد خبر : ۵۱۹۱
✅نخستین یادواره شهدای جاوید الاثر استان لرستان برگزار شد.
یادواره ۱۶۳ شهید جاوید الاثر استان لرستان در حالی توسط شهرداری خرم آباد در سالن همایش های بانک صادرات لرستان برگزار شد که در این همایش صادق آهنگران مداح شاخص دوران دفاع مقدس به مداحی و روضه خوانی پرداخت.

✅نخستین یادواره شهدای جاوید الاثر استان لرستان برگزار شد. 
✅یادواره ۱۶۳ شهید جاوید الاثر استان لرستان در حالی توسط شهرداری خرم آباد در سالن همایش های بانک صادرات لرستان برگزار شد که در این همایش صادق آهنگران مداح شاخص دوران دفاع مقدس به مداحی و روضه خوانی پرداخت.

✅در این همایش باشکوه که با حضور مسئولین استانی ، خانواده های معظم شاهد و ایثارگر و استقبال گرم مردم برگزار شد حجت الاسلام علی سرلک استاد دانشگاه با بیان اینکه جز فرهنگ شهادت چیزی نمی تواند کشور را از بن بست نجات دهد ، گفت: اگر شهدا نبودند دهها بار کشور از هم پاشیده بود .
✅وی افزود: شهدا نیاز به یادواره و همایش و چاپ کتاب ندارد ، اینها کارهای خوبی است اما مهم ترین پیروی کار کردن برای مردم و رضایت مندی آنهاست . سرلک گفت : ما به یاد شهدا و فرهنگ شهادت نیاز داریم ،فرهنگ شهادت اما این است که گرهی از مشکلات مردم باز کرده و برای مردم کار کنیم .
✅عضو ستاد مرکزی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری  تصریح کرد: رانت خواران باید از برگزاری چنین همایش ها و یادواره هایی بترسند و بعد از این یادواره ها ما فهرستی از برنامه ها و رویکردهای عملی برای رفع مشکلات مردم داشته باشیم .
وی با بیان اینکه فشارها و مشکلات اقتصادی حق مردم نیست ، گفت : با وجود همه مشکلات معیشتی و اقتصادی حتی انهایی که به اوج ناراحتی و پرخاش رسیده اند وقتی نام شهدا مطرح می شود و پای آنها به میان می آید از موضع خود عقب نشینی می کنند.
سرلک گفت : رشادت های رزمندگان لرستانی در لشکر ۵۷ وصف ناشدنی است به گونه ای که خیابان های این استان مزین به عطر تشیع پیکرهایی بود که با خدا معامله در راه دفاع از این آب و خاک به شهادت رسیدند .
✅شهردار خرم آباد نیز در حاشیه این همایش  گفت : گسترش فرهنگ ناب ایثار و شهادت اولویت اول برنامه های فرهنگی شهرداری خرم آباد است . سعید فتوحی افزود:  باید به هر شکل که می توانیم فرهنگ ایثار و شهدا را زنده نگه داریم .
وی گفت: نخستین یادواره ۱۶۳ شهید جاوید الاثر لرستان به میزبانی شهرداری خرم آباد برگزار شد  و امیدوارم که بتوانیم در ادامه نیز شاهد برگزاری چنین برنامه های فرهنگی و ارزشی در خرم آباد باشیم .
✅گفتنی است درحاشیه یادواره شهدای جاویدالاثر لرستان، از کتاب از کتاب «قافله ی اشک وآه» با پژوهش و نگارش آرش احمدی رونمایی شد. در این کتاب که ۵۵۰ صفحه است  نوحه‌ها، مرثیه‌ها و روضه‌های حاج صادق آهنگران در سه دهه پس از دفاع مقدس توسط انتشارات شاپورخواست به چاپ رسیده است.
✅در این مراسم همچنین از سوی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد ، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان ، فرمانده انتظامی استان ، جانشین فرماندهی لشگر ۸۴ پیاده لرستان ، شهردار و رئیس و کلیه اعضای شورای اسلامی شهر خرم آباد و سایر مسئولین استان و شهرستان حضور داشتند ۴۴ تابلو فرش مزین به تمثال شهدای جاوید الاثر لرستان به خانواده های شهدای جاوید الاثر استان اهدا شد .
✅رونمایی از کتاب بهشت بی نشان شامل معرفی و بخش هایی از وصایای شهدای جاوید الاثر دفاع مقدس در  لرستان بخش دیگری از آئین های برگزار شده نخستین یادواره شهدای جاوید الاثر خرم آباد بود. 
✅ارتباطات و اموربین الملل شهرداری خرم آباد

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0